Kivehető fogpótlás

Kivehető fogpótlás, a legkorszerűbb eljárással.

Kivehető fogpótlás

A kivehető fogpótlás, ismertebb nevén műfogsor, olyan anyagokból, például akrilból vagy fémből készült fogpótlás, amely az ínyre és/vagy a megmaradt fogakra illeszkedik, és azt a látszatot kelti, hogy a páciensnek még mindig teljes fogsora van. A fogpótlás segít a fogak nagy részét nélkülöző pácienseknek abban is, hogy a mindennapokban jobb közérzettel tudják napi teendőiket intézni.

A korszerű technológiáknak köszönhetően mind a részleges, mind pedig a teljes kivehető pótlások rendkívül élethűek, tartósság szempontjából is kiválóak, kényelmesek és stabilak. Viselésével Ön nemcsak az önbizalmát kapja vissza egy ragyogó mosoly kíséretében, hanem a rágóképességét is, ami azért sem elhanyagolható, mert számos probléma, betegség kialakulásának lehetőségét teremti meg a tartós foghiány.

A kivehető fogpótlás típusai

A kivehető fogpótlás előnyei

A műfogsor akkor válik szükségessé, ha a páciens elvesztette az összes vagy a legtöbb természetes fogát, vagy ha a megmaradt fogak olyan rossz állapotban vannak, hogy úgy dönt, a műfogsor lenne a jobb megoldás. A következő előnyökkel jár:

Hogyan történik a műfogsor felhelyezése?

A teljes fogsorhoz először el kell távolítani az állkapocsban megmaradt, megtámasztásra alkalmatlan,beteg fogakat. Egy ideiglenes műfogsor felhelyezése általában még a foghúzás napján megtörténik, hogy a páciensnek ne kelljen fogak nélkül maradnia. Ha egyszerre több fogat távolítunk el, az íny alakja a következő hetekben vagy hónapokban megváltozhat, így előfordulhat, hogy a fogsort néhány hónappal később újra kell igazítanunk vagy át kell alakítanunk.

Lenyomatot (mintát) és méretet veszünk a páciens szájáról, és ezeket elküldjük egy klinikai fogtechnikusnak, aki egyedi kivehető műfogsorokat készít a páciens számára.

A részleges fogsor egy vagy több műfogból áll, amelyet a meglévő, szomszédos fogakra fémkapoccsal rögzítünk, amelyek segítségével könnyen eltávolítható, ill. behelyezhező a fogsor.

Élet a fogpótlással

A szájhigiénia rendkívül fontos – ez magában foglalja az íny és a páciens megmaradt fogainak mosását. Magát a műfogsort is naponta háromszor kell tisztítani, mint a természetes fogakat, és alaposan meg kell mosni fogkrémmel, és a baktériumok, valamint a foltok eltávolítása érdekében, műfogsortisztító tablettákból készült pezsgő oldatba kell áztatni.

Az evés eleinte nehézkes lehet, és célszerű apró darabokra vágott lágy ételekkel kezdeni a rágást, majd fokozatosan visszatérni a teljesebb étrendhez. A rágógumi és más különösen ragadós vagy kemény ételek problémát okozhatnak.

Fontos, hogy kövesse az utasításainkat, és a kivehető műfogsorral kapcsolatban felmerülő bármilyen problémával forduljon hozzánk!