Kismama fogászat

A várandósság alatt is jó kezekben.

Kismama fogászat

A várandósság egy rendkívül izgalmas időszak, és -a sok más dolog mellett, amire gondolnia kell-, valószínűleg nem a fogai egészsége az első dolog, ami eszébe jut. Az elhanyagolt szájhigiénia következtében azonban ínygyulladás alakulhat ki, az ínygyulladást okozó baktériumok pedig a méhlepényen keresztül károsíthatják a magzatot. Emellett, a terhesség alatt bekövetkező hormonális változások is növelik az ínygyulladás kockázatát, ezáltal a fogágybetegséget előidéző kórokozók szaporodását, így elengedhetetlen a fogak ellenőrzése ebben az időszakban is

Fogfájás a várandósság ideje alatt

A terhesség alatti fogfájást különböző tényezők okozhatják, többek között a reggeli rosszullét miatti hányás és a hormonok által kiváltott lepedékképződés. Kezeletlenül hagyva a fogfájás fertőzéshez vagy akár helyrehozhatatlan fogkárosodáshoz is vezethet.

Ha a terhesség alatt fogfájástól szenved, fontos, hogy mihamarabb felkeresse rendelőnket! A kezelés során megvizsgáljuk a száját, és javasolunk egy professzionális tisztítást vagy helyreállító kezelést, például tömést. A legtöbb kezelésünk tökéletesen biztonságos mind Ön, mind a baba számára – csak tájékoztasson bennünket a beavatkozás előtt, várandósságáról!

Sok mindent tehet azért is, hogy megelőzze a fogfájás kialakulását. Ide tartozik a megfelelő szájhigiéniai rutin betartása, amely magában foglalja a fogselyem használatát és a napi háromszori fogmosást. Az is fontos, hogy rendszeresen járjon fogászati szűrésekre.

Ügyeljen a cukorbevitelre!

A terhesség alatt megnövekedett hormonszint a fogínyt fogékonyabbá teheti a lepedékképződésre. Ez gyulladáshoz és vérzéshez vezethet, amit terhességi ínygyulladásnak nevezünk. Szája védelme érdekében próbálja meg elkerülni a cukros italokat, és a cukros ételeket!

Az étrendje hatással lehet gyermeke fogainak fejlődésére is, amely már az anyaméhben töltött hatodik héten elkezdődhet. Annak érdekében, hogy fogaik és csontjaik egészségesen fejlődjenek, fontos, hogy kalcium- és foszfátbevitelét biztosítsa.

Mit tehet a várandóssága alatt a fogínye és fogazata épségéért?

Mi segítünk Önnek, hogy a várandósság időszaka is gondtalan legyen! Szeretettel várjuk rendelőnkbe!